Temel Ses ve Görüntü Düzenleme Kuralları

Gelişen teknik alt yapılar sayesinde bilgisayar alt yapısını kullanan kurgu programlarında hazır olarak bulunan geçiş efektleri bulunmaktadır. Bu efektleri görüntünün başına sonuna ya da iki görüntünün birleşim noktasına koyduğunuzda geçiş sağlanmış olur. Kurgucuya sadece estetik bakış açısı ile doğru geçişi doğru görüntü ile kullanmak ve geçiş süresini ayarlamak kalır.

Kurgu Yöntemleri ve Düzenleme Kuralları

Çekilen görüntülerin senaryoya uygun olarak anlamlı bir bütün oluşturacak şekilde dizilmesi işleminde anlatım bütünlüğüne göre bazı yöntemler kullanılmaktadır. Bu yöntemler senaryonun olay akışına göre ve anlatılmak istenilen duyguya, içeriğe göre belirlenmektedir.

Ses, Özellikleri ve Düzenleme Kuralları

Sesleri dört gruba ayırmak mümkündür. İnsan Sesleri: Çocuk sesi, kadın sesi ve erkek sesi olmak üzere üçe ayrılır. Çalgı Sesleri: Müzik aletleri aracılığıyla elde edilen bütün sesler bu gruba dahil edilmektedir. Doğal Sesler: Gök gürültüsü, yağmur, rüzgar gibi doğadan gelen sesler bu gruba örnek olarak gösterilebilir. Yapay Sesler: Üretilen seslerdir.

Ses Kuşağını Oluşturan Ögeler ve Düzenleme Kuralları

Sinemada üç ses ögesi bulunmaktadır. Bu üç ses ögesinin- müzik, söz (konuşma diyalog) ve gürültü (ses efekti)- birleştirilmesi ile görüntülere ve aksiyona bağlı olarak yer, zaman ve güçlü duygular yaratılmaktadır.

Ses Kuralları ve Tasarımı

Sesin varlığı sette çekimleri yönlendirirken yapım sonrası süreçte görüntüyü vurgulamak ve yönlendirmek için kullanılmaktadır. Ses ögeleri de görüntüler gibi kesilebilen, birleştirilebilen nitelikte olmakla birlikte sesin nitelikleri göz önüne alındığında, ses kurgusu görüntü düzenleme yöntemlerinden farklı bir yaklaşım gerektirmektedir. Seyirciye duyurulacak ya da duyurulmayacak sesin seçimi büyük önem taşımaktadır. Bu anlamda seçilen önemli seslerin yükseklik ayarlarının (ses seviyesinin) yapılması gerekmektedir. Kimi zaman sadece ayak sesinin ya da bir saatin tik tak seslerinin duyurulması sahnenin anlatımı için oldukça önemli olabilmektedir. Ayrıca, film sesinin yoğunluğundaki beklenmedik kesilmeler ve yön değişimleri seyircide irkilme yaratabilmektedir.